Wachtkamerthema's

3 à 4 keer per jaar richten we de wachtruimte in met een ander thema. We geven informatie en tips omtrent een goede gezondheid. In de wachtkamerthema’s hieronder vind je meer informatie

 

Tandzorg
Goede tandzorg vraagt gezonde voeding, dagelijks poetsen en regelmatig bezoek aan de tandarts.

Meer info over hoe je je mond gezond houdt, vind je hier.

Meer info over hoeveel je moet betalen voor mijn tandartskosten, vind je hier.

Meer info over tandvriendelijke voeding, vind je hier

Meer info over de hulp van ouders bij het poetsen van tanden bij hun jonge kinderen, vind je hier.

 

Gezond ontbijt

Een goed ontbijt begint bij tijd nemen voor deze belangrijke maal – tijd
Na een weldoende rust heb je 8 tot 12 uren niets meer gegeten. Bijtanken is noodzakelijk om belangrijke intellectuele en/of lichamelijke inspanningen in de voormiddag tot een goed einde te brengen
Een goed ontbijt zou leiden tot betere prestaties op school, een verhoogde productiviteit en minder arbeidsongevallen in de voormiddag
Als je ’s morgens niet eet, heb je de neiging om de twee andere maaltijden uit te breiden. Een zwaar middagmaal kan de concentratie in de namiddag verminderen, een overdadig avondmaal kan gemakkelijk een overschot aan calorieën leveren die in de vorm van vetreserves opgeslagen worden. Meer informatie vind je in volgend artikel

Wat is dan nu juist een goed ontbijt? Uitgebreide informatie hierover vind je hier

Heb je wel eens last van een ochtendhumeur. Dit is wat je er aan kan doen!

 

Bewegen

Beweging is essentieel in ons dagelijkse leven. 

Dagdagelijks kunnen we meer bewegen door:

  • Neem eens de trap in plaats van de lift.
  • Stap twee haltes vroeger uit de bus en loop de rest...
  • Geniet van het zonnetje en ga in het park wandelen.
  • Neem eens de fiets voor een toertje.
  • Speel mee met je kinderen..

Ook kan je zoeken naar een fijne sport voor te beoefenen, en daarbij helpen we je graag.

Buurtsport organiseert jaarlijks enkele sporten. Meer informatie vind je hier

Heb je recht op sportcheques dan wordt sporten een deel goedkoper. Informatie hierover vind je hier

De arts kan je ook doorverwijzen naar BOV (bewegen op voorschrift). Hier kom je in contact met beweegcoaches die samen met jouw op zoek gaan naar een sport die helemaal bij je past. 

 

Alcohol

Alcohol is niet onschuldig. Het verdooft en schaadt onze hersenen. Daardoor is het mogelijk dat ons gedrag en onze gevoelens wijzigen, we kunnen stoutmoediger worden en kunnen de controle over onszelf verliezen. 

Drink daarom slim. Alcohol kan zeker bij speciale gelegenheden en met mate. 

Alcohol bevat veel calorieën, meer informatie hiervoor vind je hier

Informatie over hoeveel je mag drinken, vind je hier

Heb je hulp nodig bij het minderen of stoppen met drinken, vraag steeds raad aan je arts.