Hoe word ik patiënt

 

Hoe word ik patiënt

Iedere inwoner van Groot-Leuven (Leuven, Kessel-lo, Wilsele, Heverlee, deel van Linden, Wijgmaal) kan patiënt worden in De Central en moet zich daarvoor inschrijven in het centrum.

 

Hoe moet ik me inschrijven?

Je inschrijven kan op het onthaal tussen 8.00 u en 18.30 u. Je kan ook een telefonische afspraak maken. 

Inschrijven betekent een contract aangaan met het wijkgezondheidscentrum. Dit wil zeggen dat je akkoord gaat om, zo lang je ingeschreven bent, niet naar een andere huisarts, verpleegster of kinesist te gaan dan deze van het centrum.

 

Wat moet ik meebrengen bij de inschrijving?

Identiteitskaart, SIS-kaart van je ziekenfonds en 4 klevertjes per gezinslid dat zich wil inschrijven.

 

Inschrijving in De Central, wat betekent dit voor mij? 

 

Rechten

  • Je betaalt niets voor de raadpleging bij de huisarts*.
  • Je betaalt niets voor de raadpleging bij de kinesist.
  • Je betaalt niets voor de zorg van de verpleegkundige.
  • Je kan ’s nachts of in het weekend terecht bij de huisarts van wacht.
  • Je kan je op elk moment uitschrijven. Je moet dan wel een opzegtermijn respecteren.

 

Plichten

  • Je schrijft je in. Je ondertekent een contract.
  • Je woont in Kessel-Lo, Leuven, Heverlee, Wilsele, Wijgmaal, deel van Linden.
  • Je komt naar de huisarts, kinesist en verpleegkundige in De Central.
  • Je gaat niet naar een andere huisarts, kinesist of verpleegkundige.
  • Als je je uitschrijft, moet je een opzegtermijn respecteren.

 

*Soms vragen we een kleine bijdrage voor bijvoorbeeld een zwangerschapstest.

 

Wat zijn onze huisregels?

Huisregels in het wijkgezondheidscentrum De Central maken de samenwerking een heel stuk aangenamer.

Onze huisregels:

  • We hebben respect voor elke medewerker en patiënt.
  • We zorgen voor rust in de wachtzaal.
  • Elke diefstal wordt steeds gemeld.
  • Alcohol gebruiken en roken kan niet in ons centrum.
  • Kom op tijd op je afspraak. Kan je je afspraak niet nakomen of geraak je niet op tijd in De Central?

Telefoneer als er iets tussenkomt (016/85.34.10). Zo krijgen andere patiënten de kans om ons te bezoeken.